افزایش %87 ارزش کالاهای صادراتی گمرکات بوشهر

افزایش %87 ارزش کالاهای صادراتی گمرکات بوشهر

افزایش %87 ارزش کالاهای صادراتی گمرکات بوشهر

در نیمه نخست سال جاری؛
افزایش 87 درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: صادرات با احتساب میعانات گازي گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست سال جاری ،حدود 13 میلیون و 331 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 4 میلیارد و 630 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 15 و از نظر ارزشی 87 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، بهروز قره بیگی افزود: همچنین حجم صادرات بدون احتساب میعانات گازي گمرکات استان طی مدت یاد شده ،حدود 13 میلیون و 255 هزار تن کالا به ارزش حدود 4 میلیارد و 591 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 14 درصد و از نظر ارزش 86 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهاي صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازي، مواد معدنی، انواع آبزیان وسبزیجات و صیفی جات بوده است و کشورهاي چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقاي جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان مقصد کالاهاي صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده اند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به حجم واردات قطعی گمرکات استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت حدود 234 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 566 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 5 درصد کاهش و از نظر ارزشی 11 درصد افزایش را نشان می دهد.

قره بیگی افزود: عمده کالاهاي وارداتی از گمرکات استان شامل انواع پارچه، ماژول ال اي دي، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت ، انواع چاي، قطعات و لوازم یدکی خودروي سواري، برنج ، دستگاه پخت و پز رستورانی ، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و انواع پمپ و واترپمپ خودرو بوده است.

وی اضافه کرد: مبدا کالاهاي وارداتی گمرکات استان بوشهر از کشورهاي چین، امارات متحده عربی، تایلند، آلمان، فیلیپین، هند، ترکیه، روسیه و ژاپن بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: این آمار از تجارت خارجی حاکی از آن است که هم آثار تحریم و هم آثار شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

منبع: کانال اطلاع رسانی بخشنامه های گمرکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

۰۲۱۸۷۷۰۰۷۶۲