ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران

 

متن خبر : ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران

 

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از 1 میلیارد و98 میلیون دلار گذشت

 

 

متن خبر:

به گزارش روابط عمومی گمرکات مازندران ، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اشاره به ارزش مبادلات کالا در گمرکات مازندران گفت طی 12 ماهه سال99 حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران بالغ بر 3 میلیون و 452 هزار تن بوده است .

 

علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر درآمد کسب شده گمرکات مازندران را از تجارت خارجی طی 12 ماهه سال 99 با احتساب درآمد ضمانت نامه از 3249 میلیارد و 868 میلیون ریال بیان نمود .

 

وی حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی ، کیوی و…

از گمرکات مازندران را بالغ بر 744 هزار و 836 تن خواند و اظهار داشت . ارزش کالاهای صادرشده طی مدت یاد شده بیش از 180 میلیون و 824 هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد 36 کشور جهان نظیر فدراسیون روسیه، عراق، قزاقستان، امارات، ترکمنستان، هندو… صادر گردیده است .

 

وی با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار گفت : همچنین طی 12 ماهه سال 99 بیش از 2 میلیون و 707 هزار تن انواع کالا به ارزش 917 میلیون و 316 هزار دلار از طریق گمرکات مازندران واردکشور شده است.

کشوره هایی که طرف معامله بوده اند :

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را 28 کشور اعلام کرد

و گفت عمده ترین این کشور ها روسیه ، امارات متحده عربی ، ترکیه، آلمان، ، قزاقستان ، سوئیس ، ترکمنستان ،هلند وانگلستان بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل24 قلم کالا نظیر

جو دامی، ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی ،گندم ، چوب و تخته و…می باشند.

 

ناظر گمرکات مازندران گفت طی 12 ماهه 1399ترانزیت کالا از گمرکات مازندران 53 هزار و 544 تن به ارزش 63 میلیون و 82 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 98 از نظر وزنی 104 درصد و ارزشی 98 درصد رشد را نشان می دهد .

وی با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا گفت کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر،امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینرخالی، سیگار ، مصنوعات پلاستیکی ، لوله حفاری، موادشیمیایی ،تخته نرادو… می باشند که به امارات، عراق،پاکستان و مقصدمناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند .

 

 

منبع: کانال خبر های گمرکی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

۰۲۱۸۷۷۰۰۷۶۲