افزايش %66 درآمد گمرك فرودگاه امام

افزايش--درآمد-گمرك-فرودگاه-امام

افزايش %66 درآمد گمرك فرودگاه امام

افزايش ۶۶ درصدي درآمد گمرك فرودگاه امام(ره) در هفت ماهه سال جاری

درآمد گمرك فرودگاه امام خمینی(ره) در هفت ماهه سال جاری ۶۶ درصد رشد داشته است.

علی سلیمانی مديركل گمرك فرودگاه امام(ره) گفت: درآمد اين اداره كل در هفت ماهه سال جاری به بیش از ۲۶ هزار ۷۳۴ میلیارد ريال رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به این که عمده کالاهای وارداتی این گمرک شامل دارو، مواد اولیه دارو، قطعات، تجهیزات پزشکی و موبایل می باشد، افزود: در رويه واردات در ۷ ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۹۳ تن كالا از طريق اين اداره كل وارد كشور و ترخیص شده که از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است.

همچنین از اين گمرك ۳ هزار و ۶۲ تن کالا به خارج از كشور صادر شده كه از لحاظ ارزش رشدی ۱۰۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. عمده کالاهای صادراتی این گمرک شامل زعفران، فرش، گلیم و دارو می باشد.

ایشان همچنين خاطر نشان كرد: در حوزه مسافري گمرک فرودگاه امام (ره) با توجه به این که بزرگترین مرز هوایی کشور است در حدود ۲ میلیون و ۴۸ هزار و ۷۴۴ نفر مسافر از مرز هوايي اين گمرك تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲۹ درصد در این زمینه رشد داشته ایم. از اين تعداد ۹۷۰ هزار ۳۵۶ نفر مسافر ورودي و ۱ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۸۸ مسافر خروجي بوده اند که تشریفات گمرکی کالای همراه مسافرین را همکاران ما با کنترل نامحسوس و در کمترین زمان ممکن انجام داده اند.

منبع: کانال اطلاع رسانی بخشنامه های گمرکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

۰۲۱۸۷۷۰۰۷۶۲