تعیین سال ساخت یا مدل کامیون کشنده های وارداتی

تعیین-سال-ساخت-یا-مدل

تعیین سال ساخت یا مدل کامیون کشنده های وارداتی

اعلام نظر سازمان ملی استاندارد در خصوص نحوه تعیین سال ساخت یا مدل کامیون کشنده های وارداتی زیر سه سال ساخت

بازگشت به نامه شماره 71/139916 مورخ 1400/9/16 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (تصویر پیوست ) موارد ذیل را به استحضار می رساند:

1- جهت صدور تایید نوع خودروهای سنگین نو وارداتی ، از مدارک معتبر ایمارک (تایید شده توسط مرکز صدور ایمارک) استفاده می گردد.

در این مدارک 11 رقم (اعداد و حروف) اول شماره شناسایی (VIN) نوع خودرو رمزگشایی و نحوه شناسایی مدل سال این خودروهای درج گردیده که پس از تعیین مدل سال ، نتیجه توسط این سازمان اعلام می گردد.

2- با توجه به اینکه ارزیابی کامیون کشنده های مستعمل وارداتی موضوع بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ،بدون ارائه مدارک ایمارک و صرفا به صورت کیفی و بر اساس فرایند ابلاغی این سازمان صورت       می پذیرد.

مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 6315 و استاندارد بین المللی ISO  3779،کاراکتر دهم شماره شناسایی (VIN) مربوط به سال می باشد که معرف سال ساخت یا مدل سال خودرو می باشد.

لذا در صورتی که حرف دهم به صورت حرف لاتین باشد،اطلاعات مربوط به سال آن طبق جدول پیوست تعیین می گردد و اگر حرف دهم شماره VIN به صورت عدد باشد،مراتب از سازنده استعلام و نتیجه اعلام می شود.

3-با توجه به اینکه طی نامه شماره 71/139916 مورخ 1400/9/16 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام شده جهت یکسان سازی تعریف و تشخیص سال ساخت به استناد نامه شماره 218622/60 مورخ 1400/9/14 دفتر محترم صنایع حمل و نقل وزارت صمت کاراکتر دهم مندرج در کد 17 رقمی شماره شناسایی خودرو ملاک عمل می باشد.

به دلیل عدم امکان تفکیک سال ساخت و مدل سال بر اساس کاراکتر دهم VIN این سازمان نتایج ارزیابی انطباق کشنده های وارداتی موضوع بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور را با تعیین مشخصه سال (سال ساخت/مدل سال) اعلام خواهد نمود.

4-لازم به یادآوری است وظیفه این سازمان ارزیابی انطباقکشنده های مذکور با استاندارد های مربوطه می باشد.

رعایت محدودیت 3سال ساخت برای ورود آن ها با صاحب کالا و نظارت بر آن به عهده سازمان های ذی ربط می باشد و هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه این سازمان نمی باشد.

دانلود بخشنامه تعیین سال ساخت یا مدل کامیون های کشنده وارداتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

۰۲۱۸۷۷۰۰۷۶۲