صادرات گمرکات اصفهان افزایش یافت

صادرات گمرکات اصفهان افزایش یافت

صادرات گمرکات اصفهان افزایش یافت

افزایش72 درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان

صادرات گمرکات استان اصفهان از مرز یک میلیون تن گذشت

دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت :

درنیمه نخست 1400 تشریفات صادرات13 هزار و 693 فقره اظهارنامه به وزن یک میلیون و 64 هزار و 680 تن کالا به ارزش 602 میلیون و 335 هزار دلار، در 5 گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد 27 درصد ، از حیث وزن 29 درصد واز لحاظ ارزش 72 درصد رشد داشته است .

وی در خصوص فعالیت گمرکات استان اصفهان به تفکیک هر گمرک ، اظهار داشت :

اظهارنامه های صادراتی گمرک اصفهان به ارزش 280 میلیون و 618 هزار دلار و وزن682 هزار و 562 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش 55 درصد و نظر وزنی 32 درصد رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک کاشان اذعان داشت :

در نیمه نخست 1400 به ارزش 218 میلیون و 368 هزار دلار و به وزن و 256 هزارو 452 تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک کاشان انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش 114 درصد و از نظر وزن 47 درصد رشد داشته است .
دکتر رسول کوهستانی پزوه در زمینه صادرات گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه گفت :

در شش ماهه امسال به ارزش 45 میلیون و 90 هزار دلار و به وزن 46 هزار و 462 تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال از نظر ارزش 39 درصد رشد و حیث وزن 30 درصد کاهش داشته است .
وی در زمینه صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن گفت :

از ابتدای امسال تا پایان شهریور ، 51 میلیون و 979 هزار دلار و به وزن 78 و 455 هزار تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی ذوب آهن انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 95 درصد و لحاظ وزنی 16 درصد رشد داشته است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت:

طی این مدت 6 میلیون و 281 هزار دلار و به وزن 749 تن تشریفات صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 20 درصد کاهش و از لحاظ وزنی 48 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره تعطیل پذیر نبودن گمرکات استان با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان داشت :

در این ایام معاونین و روسای دوایر با حضور کامل و کارکنان گمرکات استان به صورت شیفت بندی مناسب با رعایت پروتکل های بهداشتی به خدمت رسانی به واحد تولیدی،صادرکنندگان وبازرگانان مشغول بوده اند و همچنین افزود :

تمامی درخواستهای ارزیابی در محل واحدهای تولیدی استان پهناور اصفهان مورد موافقت واقع شده و ارزیابان و کارشناسان گمرکات استان با حضور در محل واحد تولیدی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل تشریفات صادرات را انجام داده اند و در ادامه تصریح کرد :

به طور متوسط روزانه تشریفات صادرات 5 هزار و 724 تن کالا ( با فرض هر کامیون صادراتی 20 تن در نظر گرفته شود روزانه به طور متوسط 286 کامیون) از طریق گمرکات استان اصفهان انجام می پذیرد .

 

منبع: کانال خبر های گمرکی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

۰۲۱۸۷۷۰۰۷۶۲