نحوه رسیدگی به ارزش کامیون های کشنده

نحوه-رسیدگی-به-ارزش-کامیون-های-کشنده

نحوه رسیدگی به ارزش کامیون های کشنده

نحوه رسیدگی به ارزش کامیون های کشنده مستعمل وارداتی سه سال کارکرده

با عنایت به استعلام گمرکات اجرایی در خصوص نحوه رسیدگی به ارزش کشنده های مستعمل وارداتی و مشکلات پیش آمده ،ضمن لغو بخشنامه این دفتر به شماره 1400/1184422 مورخ 1400/9/6 رسیدگی به ارزش خودروهای مستعمل وارداتی باید با رعایت موارد زیر به عمل آید:

  • در کلیه موارد ارزش خودروهای مستعمل برطبق تبصره 8قانون خودرو مصوب 1371 بر مبنای ارزش نوع سال ساخت تعیین و حقوق ورودی آن ها دریافت خواهد شد.
  • با عنایت به اخذ حقوق ورودی خودروهای مستعمل بر مبنای ارزش نوع سال ساخت ،خودروهای مستعمل مشمول اعمال جریمه موضوع تبصره ذیل ماده 108 قانون امور گمرکی نخواهندشد.
  • با توجه به دریافت حقوق ورودی خودروهای مستعمل از ارزش نو ،نیازی به تعیین درصد استهلاک خودروهای مستعمل توسط گمرکات اجرایی در زمان ترخیص نمی باشد.
  • دفتر ارزش مکلف است که در اجرای تبصره 6 قانون خودرو پرایس لیست هایی تایید شده را جهت دریافت حقوق ورودی به گمرکات ابلاغ نماید.
  • در مواردی که ارزش خودرو های وارده در سامانه ارزش وجود ندارد،گمرکات اجرایی باید پس از ارزیابی دقیق مشخصات خودرو از جمله مدل سال ساخت، ارزش خودروی وارده را از دفتر ارزش استعلام نمایند.
  • صاحبان خودروهای مستعمل نیز موظفند که ارزش خودروهای خودرا بر مبنای پرایس لیست های ابلاغی دفتر ارزش به گمرکات اجرایی اظهار کنند.
  • چنانچه ارزش مندرج در پرایس لیست های ابلاغی دفتر ارزش به گمرکات اجرایی بر مبنای قیمت FOB باشد، مبلغ 4000یورو به عنوان کرایه هر دستگاه کشنده منظور و به قیمت FOB اضافه گردد.

دانلودبخشنامه نحوه رسیدگی به ارزش کامیون های کشنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

۰۲۱۸۷۷۰۰۷۶۲