گشایش تجارت با جهان عرب

گشایش تجارت با جهان عرب

گشایش تجارت با جهان عرب و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک

گشایش تجارت با جهان عرب از مسیر شبه‌جزیره

▫️جمشید نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران

عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان موجب بازگشایی دروازه جدیدی پیش‌روی تعامل ایران با دنیاست که می‌تواند به سود هر دو کشور باشد.

تحدید روابط ایران و عربستان، نقطه تاریکی در مناسبات دیگر کشورها از جمله ممالک عرب با ایران ایجاد کرده‌است. تا پیش از قطع روابط میان دو کشور، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با عربستان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، پایین و محدود بود که این سطح از روابط نیز با کوچک‌ترین تنش به وجود آمده در سال‌های گذشته، خاموش شد.

با این حال، احیای مناسبات سیاسی و اقتصادی میان ایران و عربستان باید فوری و در بالاترین سطح میان دو کشور برقرار شود تا دو طرف بتوانند از ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر بهره کافی را ببرند.

از جمله ظرفیت‌های همکاری میان ایران و عربستان، صادرات محصولات کشاورزی و غذایی از ایران به این کشور عربی است که بازار گسترده‌ای دارد. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری عربستان در صنایع ایران قابل تصور است و می‌توانیم شاهد رونق در جذب سرمایه‌ها باشیم.

گسترش روابط اقتصادی با عربستان، تنها محدود به این شبه‌جزیره نمی‌شود. به طور قطع، احیا و بهبود مناسبات همه‌جانبه ایران با عربستان، سایر کشورهای عرب در منطقه و دیگر نقاط جهان را نیز به سمت ایران و بازار اقتصادی کشور سوق خواهد داد و نباید از این فرصت غفلت کرد.

 

منبع: کانال خبر های گمرکی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

۰۲۱۸۷۷۰۰۷۶۲